כל מה שחשוב לדעת על ביטוח דירה

ביטוח דירה ערך הקרקע: איזו כמות של כיסוי תתאים לכם?

במקרה של אסון, תרצו שביטוח הדירה שלכם יסייע לבנות מחדש את ביתכם, להחליף את התכולה, ולהפחית עלויות למקרה שלא תוכלו לחיות בבית ולהגן על הנכסים הכספיים שלכם.

אז הנה כמה הנחיות שיסייעו לכם לקבוע איזו רמה של ביטוח דירה ערך הקרקע תתאים לכם, ואיך לקבוע את הכיסוי והסכומים הדרושים לכם.

קביעת רמה מתאימה של ביטוח דירה ערך הקרקע

פוליסות ביטוח דירה סטנדרטיות מספקות כיסוי לאסונות כגון נזקים עקב שריפה, פגעי מזג אוויר ופיצוצי צנרת. אנשים שגרם באזורים שמועדים לשיטפונות או פגעי טבע יזדקקו לכיסוי גם לאסונות אלו. בכל מקרה, תרצו שמגבלות הפוליסה שלכם תהיינה גבוהות מספיק על מנת לכסות את עלות בניית הבית מחדש.

מחיר הבית, או מחיר השוק הנוכחי, עשוי להיות פחות או יותר מהעלות לבנייה מחדש, ואם מגבלת פוליסת הביטוח שלכם מבוססת על המשכנתא שלכם, כפי שחלק מהבנקים דורשים, היא עשויה שלא לכסות כראוי את עלות הבנייה מחדש.

מה צריך לקחת בחשבון כדי לוודא שיש לכם מספיק כיסוי?

בעוד שחברת הביטוח מספקת מגבלת כיסוי מומלצת בסעיף ביטוח דירה ערך הקרקע, מומלץ גם להבין את מרכיבי הכיסוי. על מנת לוודא שבביתכם יש את הכיסוי המבני הנכון, קחו בחשבון:

  • גורמים עיקריים שישפיעו על עלויות בניית בית מחדש.
  • עלויות הבנייה באזור בו אתם מתגוררים.
  • גודל הבית במטרים מרובעים.

לקבלת אומדן מהיר של סכום הביטוח הדרוש לכם, יש להכפיל את סך השטח המרובע של הבית בעלויות בנייה באזור שלכם למטר מרובע. שימו לב שהקרקע אינה משולבת בהערכות בנייה מחדש. על מנת להבין מהן עלויות הבנייה באזור שלכם, התייעצו עם סוכן נדל"ן או סוכן ביטוח.

מה יכול להשפיע על עלויות בנייה מחדש?

  • סוג בניית הקירות החיצוניים.
  • סגנון הבית.
  • מספר החדרים, כולל חדרי רחצה.
  • מבנים אחרים בשטח הבית, כגון מוסך או סככה
  • מאפיינים מיוחדים כמו עיטורים יקרים של המבנה או סגנון בנייה מיוחד.
  • בנייה בהתאמה אישית של הבית או חלקו.
  • שיפורי תכנון בנייה שיש להם ערך מוסף לבית, כמו תוספת חדר אמבטיה שני או שיפוץ מטבח.

הנחיות הבנייה מתעדכנות מעת לעת וייתכן שיחולו שינויים משמעותיים בהנחיות הבנייה מאז שביתכם נבנה. במקרה של נזק, יתכן שתידרשו לבנות מחדש את ביתכם בהתאם להנחיות החדשות, ופוליסת ביטוח דירה, אפילו סעיף של ביטוח דירך הקרקע, בדרך כלל לא ישלם עבור הוצאה נוספת זו.

אז אם אתם חושדים שרכיבי ביתכם אינם תואמים את חוקי הבנייה העדכניים, חשוב להבין מה, אם בכלל וכמה תקבלו מחברת הביטוח לשם שיפוץ הבית או בנייתו מחדש.

למשל אם ביתכם בנוי בסגנון בנייה ישן, וכולל רכיבי תכנון שקשה להחליף

מאפיינים מיוחדים ויפהפיים בבתים ישנים, כמו פיתוחים וגילופי קירות ותקרות, יקרים לשחזור, וחלק מחברות הביטוח עשויות שלא להציע פוליסת ביטוח דירה ערך הקרקע, מסיבה זו.

אם בבעלותכם בית ישן, יתכן שתזדקקו לפוליסה שונה שמתייחס לעלויות החלפה. מה שאומר שבמקום לשפץ או להחליף תכונות שאופייניות לבתים ישנים יותר, כמו קירות גבס, בחומרים דומים, הפוליסה תשלם עבור תיקונים תוך שימוש בחומרי בנייה סטנדרטיים ובטכניקות בניה של היום.

צילום:freepik

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.