טיפים להשגת קישורים לקידום האתר

כל בעל עסק שמקדם את האתר שלו חולם לכבוש את המקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. זוהי בעצם תמצית המטרה של קידום אתרים אורגני. כבר הוכח בלא מעט מחקרים בתחום שתוצאת החיפוש הראשונה במנועי החיפוש זוכה לכמות הכניסות הגדולה ביותר של גולשים, ביחס לאתרים עם תוצאות דירוג נמוכות יותר. בעיני הגולש, אתר שנמצא במקום הראשון הוא אתר אמין יותר, גדול יותר ומהימן יותר.

כדי להצליח ולהגשים את המטרה הזו יש צורך באמצעים רבים ומורכבים. מלאכת קידום אתרי אינטרנט היא מאתגרת ומורכבת מכמה רבדים של פעילות. הפעולות שמקדמי אתרים מבצעים מחולקות לפעולות מחוץ לאתר המקודם (מה שמכונה Off Page) ובתוך האתר (On Page). מבחינת העבודה שנעשית בתוך האתר עצמו – יש לדאוג להעלאת תכנים איכותיים באופן קבוע, לדאוג שהאתר יהיה מהיר ויעיל, שיהיה בנוי נכון מבחינת הקוד ועוד.

מרבית העבודה שנעשית מחוץ לאתר קשורה בנושא של בניית קישורים. קישורים נכנסים אל האתר הם אחד האמצעים החשובים ביותר שמסייעים לקידום אתרים, ויש להם חשיבות רבה מאוד – גם אם קצת פחותה ממה שהיה לה עד לפני כמה שנים.  

השגת קישורים באמצעות כתיבת תכנים

מקדמי אתרים תמיד מחפשים דרכים מקוריות להשיג קישורים לאתר שהם עובדים עליו. אחת מהשיטות שניתן להשתמש בהן היא כתיבת תוכן חדש לאתר, שבו יוזכרו בלוגרים ומובילי דעה ברשת. ניתן לצטט אותם או להמליץ עליהם באיזשהו אופן טבעי בתוך התוכן שמעלים לאתר. לאחר מכן, ניתן לשלוח לאותם מובילי דעה קישור לתוכן, ולבקש מהם שיכניסו קישור לתוכן הזה באתר שלהם.

אפשרות נוספת בהקשר הזה היא לכתוב תוכן ולראיין מובילי דעה בתחום שבו פועל האתר, מה שמעלה מאוד את הסיכוי שהם ירצו לשים לינק באתר שלהם לתוכן שהם מעורבים בו. 

קשרים יכולים להוביל לקישורים

באופן כללי, קשרים עסקיים יכולים להוביל לקישורים נכנסים לאתר שלכם. אמנם החלפת קישורים היא דבר בעייתי מבחינת גוגל, אך אם הקישורים הם הגיוניים ומגיעים מאתר ומדף עם קשר ברור לנושא האתר שלכם, ניתן לעקוף מגבלה זו.

בניית קישורים באמצעות הצעת מלגה

אחת מהדרכים המקוריות להשגת קישורים רבי ערך מאתרים גדולים, היא באמצעות הצעת מלגה. הרעיון כאן הוא ליזום מלגה, שיכולה להיות בקנה מידה כספי נמוך, שכדי לקבל אותה יש ליצור תוכן כתוב או מוקלט בתחום מסוים. לאחר מכן ניתן לפנות לאתרים רבים בארץ ובחו"ל בתחום החינוך, כדי שייצרו קישור לדף שעוסק במלגה – וכך לקבל קישור יקר ערך.

לסיכום

קישורים הם אמנם רק גורם אחד מכל המרכיבים הרבים שמרכיבים את הדירוג של גוגל לאתרים, אך עדיין מדובר במרכיב חשוב ביותר. יש אמנם חילוקי דעות בעולם המקצועי של השיווק הדיגיטלי כמה גדולה ההשפעה של כמות הקישורים, אך ישנה הסכמה רחבה שמדובר בגורם חשוב.

בהקשר הזה, חשוב להבין כי קישורים נמדדים קודם כל ברמת האיכות שלהם, ולא בכמות. הערך של קישור אחד מאתר סמכותי וגדול יכול להיות שווה הרבה יותר מעשרה קישורים מאתרים קטנים ובלתי רלוונטיים לנושא האתר. אתרים עם סיומת org או edu נחשבים לאיכותיים עוד יותר, מאחר ומדובר בדרך כלל באתרים שאינם מסחריים.

על מנת לבנות קישורים איכותיים יש להיות יצירתיים, עקשנים ונחושים – וכך להצליח.

צילום: FREEPIK

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.