פרסום בגוגל או בפייסבוק מה עדיף?

בתקופה האחרונה הזירה המרכזית של המסחר בישראל ובעולם כולו עבר מרחובות העיר לאתרי השרת השונים. כנראה שככל שהזמן יעבור, כך התהליך הזה ילך ויצבור תאוצה, כשברקע חשש ההידבקות מהקורונה, ואי הוודאות בנוגע להגבלות ולסגר אופציונלי מתקרב. כך שאם עדיין לא עשית זאת – זה הזמן לפתוח אתר משלך, ולהתחיל למכור ולשווק את העסק שלך גם דרך האינטרנט. באינטרנט וברשתות החברתיות יש מיליונים של משתמשים בכל רגע נתון, וכל מה שעליך לעשות הוא לפרסם את העסק שלך באופן ממוקד ויעיל מספיק כדי להזרים תנועה (טראפיק) של לקוחות פוטנציאלים לתוך החנות הווירטואלית שלך. זו הסיבה שצריך להשקיע בפרסום בגוגל או בפרסום בפייסבוק, כדי להגדיל את ההכנסות החודשיות שלך העסק שלך.

פרסום בגוגל או פייסבוק? תלוי במטרת העסק.

סוף מעשה במחשבה תחילה, ולכן דבר ראשון שצריך לעשות הוא להקים אסטרטגיה עסקית, ומתוך כך גם לגזור מה הסכום שאתם מוכנים ורוצים להשקיע על פרסום באינטרנט. כיוון שהמשאבים שלנו מוגבלים, לכן צריך לבחון – היכן עדיף לפרסם את העסק שלך בגוגל או בפייסבוק? כשהתשובה היא תלויה בצורך העסקי שלך. בשביל להבין זאת, צריך להבין איך עובד הפרסום ברשת ולמי הוא מיועד.

פרסום בגוגל

הפרסום בגוגל, הוא נועד בעצם להיראות לפני הלקוחות שלך. נניח לדוגמא שאתה מוכר רכבי אספנות, וכבר יש לך אתר שמציג את הרכבים המיוחדים שלך. כל מה שנשאר לך הוא, לעשות פרסום בגוגל איכותי מספיק, כדי שכשמישהו ילחץ את המילים "רכב אספנות" ומילות מפתח דומות, או שאלה בסגנון "איפה אפשר להשיג רכב אספנות"  – הקישור הראשון שיופיע ישלח אותו לאתר שלך. כדי שזה יקרה תוכל לשלם לגוגל, שישימו מודעה שלך בראש הדף. או לחילופין\במקביל – לבנות אתר מספיק איכותי, עד שבאופן אורגני הוא יופיע בראשית הרשימה, מתחת למודעות הממומנות.

פרסום דרך פייסבוק

דרך נוספת לשווק באינטרנט הוא דרך הרשתות החברתיות. צורת הפרסום בפייסבוק היא שונה מהותית: ברשת החברתית אנשים לא יחפשו "רכב אספנות", אלא אתה תצטרך לזהות את קהל היעד שלך, ומתוך כך לשלוח לו בצורה מדויקת פרסומת או קישור לעמוד הפייסבוק העסקי שלך. במשל מהחיים, הלקוחות שלך פשוט מסתובבים בקניון, ואתה מגיע להם עם הצעה מעניינת שמזכירה להם כמה הם 'צריכים' את המוצר שלך.

כשרוצים לפרסם בפייסבוק, צריך לפתוח דף של עמוד פייסבוק עסקי, שמאפשר יותר מ5000 חברים, ויכולת ניתוח מעמיקות. מה עוד שפייסבוק לא מרשה לפרסם דרך עמוד הפייסבוק האישי שלך, ובמידה והוא "תופס" מישהו שמשתמש בעמוד האישי שלו להיות עמוד עסקי – הוא פשוט מוחק את הדף, עם כל החברים שלו.  האלגוריתם של פייסבוק מיועד להיות רשת חברתית ולא רשת עסקית, ולכן כמעט תמיד יש צורך בפרסום ממומן בפייסבוק על מנת שפוסטים שאתה מפרסם בפייסבוק עסקי שלך יגיעו גם לחברים העוקבים של העמוד העסקי שלך.

צילום: שאטרסטוק

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.