רוצים לדעת מי באמת אחראי על הרכבת המטבח שלכם?

השמאי חיים שריקי מספר לנו דברים שלא היינו רוצים לפספס על אחריות רכישת ארונות מטבח

הדרך הקלה של יצרן הריהוט היא להתנער מאחריות, אבל מה עושים שהארון מטבח מתפרק מעצמו, השיש שסופק פגום וכספכם הולך לטמיון,  הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על זכויותיכם מול המוכר ו/או יצרן הריהוט החסכן.

במספר הזדמנויות לקוחות הגיעו אלינו בכדי לקבל ייעוץ מקצועי תוך הפקת חוות דעת מקצועית לפגמים שנתגלו בארונות מטבח ומוצרי ריהוט שונים זמן מה לאחר רכישתם.

מקרה ראשון, לאחר שבני זוג צעיר רכשו דירה חדשה והרכיבו את ארונות הביגוד, תלו את התמונות וסידרו בקפידה את כל דברי הרכוש למקומם, החלו להתגלות ליקויים בדלתות במטבח שהתנפחו, המסילות החלידו,.. לרבות חריקות בעת פתיחת המגירות, רעש מעצבן חשבו בני הזוג ופנו לקבלן אשר סיפק את הארונות מטבח.

בני הזוג התקשרו לשירות לקוחות של החברה, ועברו שורה של טרטורים והתחמקויות.

בלית ברירה נסעו בני הזוג להנהלת החברה ונפגשו עם מנהל השירות שבמקרה היה במקום תוך שהם שוטחים בפניו את טענותיהם. אין בעיה "הכל בסדר" טען מנהל השירות, אבל למה לא הבאתם תצלומים של הנזקים במטבח שאל.. ודרש מבני הזוג להביא עימם תצלומים לפגישה הבאה, תוך קביעת פגישה נוספת עמו.

בלית ברירה חזרו בני הזוג על עקבותיהם, שכן במהלך הנסיעה התייעצו עם קרוב משפחה המתמחה במשפטים, וזה האחרון המליץ לפנות לשמאי רכוש מומחה בתחום בכדי לקבל את חוות דעת מקצועית, תוך ביצוע תצלומים אשר יגבשו את הנזקים בארונות מטבח כנדרש ע"י מנהל השירות שביקש לקבל תצלומים.

בבדיקה קפדנית של השמאי נראה כי הארונות מטבח הדלתות אינם אסימטריות שכן הם במידות שונות, המגירות מתפרקות מעצמם, מסילות ומתקן הסירים מתוצרת ירודה שאינם מתאימים לדגמים אשר נרשמו בהזמנה. תוך הפקת חוות דעת משפטית בה הודגש מפורשות כי ישנם ליקויים בארונות מטבח באחריות החברה ובפגם בייצור הארונות כמתואר.

כמו כן הודגש באותיות קידוש לבנה בחוות דעתו של השמאי  כי "אין את האיכות והתכונות הדרושות לשימושו בארונות מטבח, ובנסיבות הללו הוא סבור שיש כאן מקום להורות על ביטול העסקה בהתאם להוראות חוק המכר, חוק הגנת הצרכן  וע"פ חוק החוזים, וכי לדעתו האחריות רובצת על יצרן ארונות מטבח.

עם קבלת חוות דעתו של השמאי נשלח מכתב מלווה בדואר רשום, תוך צירוף תמונות לבקשת מנהל השירות ובתוספת חוות דעתו של השמאי אשר מגבשת במדויק את הנזקים בארונות מטבח.

בתגובה שנתקבלה לאחר כחודש וחצי מהחברה נמסר כי הם דוחים מכל וכל את טענותיהם של בני הזוג לרבות דחיה לאלתר את החוות הדעת מומחה שהוצגה בפניהם. משכך,.. נואשו בני הזוג פנו בתביעה כנגד הקבלן וחברת ייצור ארונות המטבח לבית משפט השלום.

טרם הדיון בבית המשפט ולמזלם של בני הזוג, עיין כבוד השופט בקפידה רבה בחוות דעתו של השמאי, (שבמקרה גם מומחה רשום במאגר המומחים של בית המשפט) ובתמונות הממחישות את הנזקים בארונות מטבח שסופק לבני הזוג הצעיר תוך אבחנה בגיבוש המסכנות המקצועיות של השמאי.

במהלך הדיון בבית המשפט שאל השופט את בעלי המפעל.. מדוע אינכם מכירים בנזקים ע"פ חוות דעת מומחה שמונחת לפניי.

בתשובה של מנהל השירות אשר ענה בבטחה כי בני הזוג הם שתכננו את המטבח, חתמו על חוזה – ו "אנחנו רק הרכבנו".

"אבל אין כאן בעיה של הרכבה, טען השופט, ישנה כאן בעיה של איכות המוצר" ויותר מזה המשיך השופט ואמר "מונחים לפניי תמונות שצולמו ע"י השמאי הממחישות את הנזקים" – האם אתם מודים שארונות מטבח שאני רואה בתמונות הוא שלכם"?

כן המטבח שלנו, אבל אנחנו לא אשמים שהמסילות החלידו, כי האישה משתמשת בחומצה בכדי לנקות את הארונות (המצאת המאה), נניח שאני מאמין טען השופט.., אבל המידות של הדלתות אינם תואמות להזמנה, מה שאני עוד רואה בתמונות כי הדלתות אינם אסימטריות, דלת אחת נמוכה מהשנייה, שכן גם סוג המסילות והאביזרים אינם מתאימים להזמנה.

השופט לא השתכנע מתירוציו של מנהל השירות, ושאל שוב אם כך, מונחת לפני תוכנית חתומה על ידכם, ומשלא קיבל השופט תשובה הגיונית דחה מכל וכל את טענותיו של נציג החברה ואף חייב את החברה במלוא החזר כספם בסך של 78,000 ₪, לרבות הוצאות משפט, והוצאות שמאי והוצאות עו"ד בסך 14,375 ₪.  

מכאן יודגש כי הפעם הצדק היה עם בני הזוג, אולם שוב, שיטת מצליח הוכיחה את עצמה. ההתדיינות העקרה התישה את הקונים להלן הצרכנים ועלתה להם בעגמת נפש, התרוצצויות ומתחים רבים עד לפסק הדין של השופט המכובד.

מאת: חיים שריקי  שמאי נזקי רכב ורכוש 
מומחה רשום  במאגר בתי המשפט
סלולרי                  054-6800905
פקס                       08-8570910
כתובות אתרי הבית שלנו:   http://www.car-10.com–  http://www.car-10.co.il

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.