אופקים: ראש העיר איציק דנינו יצא לתמוך ולהפגין

אופקים תומכת במאבק העובדים הסוציאליים, להפגנה הצטרף גם ראש העיר שאמר למפגינים: "אנחנו מצדיעים לעובדים הסוציאליים ותומכים במאבק הצודק שלהם"

עשרות עובדים ועובדות סוציאליות החלו בשבוע שעבר בצעדי מחאה בדרישה לשיפור תנאי ההעסקה הקשים, שהחריפו בזמן משבר הקורונה. ההפגנות התקיימו גם באופקים, כשעובדים סוציאליים מהאגף לשירותים חברתיים ובראשם מנהלת האגף, סוזי מרציאנו-דדפור, יצאו לרחוב הרצל עם שלטים עליהם היה כתוב: "צאו מהמרפסות – הרווחה קורסת!", "עו"סית נלחמת לפרנסה הוגנת" ו-"עיר חזקה צריכה רווחה חזקה".

להפגנה הצטרף גם ראש העיר שאמר למפגינים: "אנחנו מצדיעים לעובדים הסוציאליים ותומכים במאבק הצודק שלהם. המחלקה לשירותים חברתיים היא חוד החנית בחיזוק החוסן הקהילתי שלנו ואנחנו צריכים לתת להם את כל התמיכה והחיזוק שנוכל. בכל יום אני נפעם מעבודת הקודש שנעשית במחלקה הזו, אני מלא הערכה והוקרה ואני מאמין שאני מדבר בשמם של הרבה מאוד תושבי אופקים.

השכר הנמוך, התנהגות לא הולמת לעיתים והתקנים החסרים לא עולים בקנה אחד עם המסירות האינסופית של העובדים הסוציאליים והרצון שלהם לעזור לכל אחד ואחת. אנחנו חייבים לשים קץ למצב הלא הוגן הזה ולתמוך כולנו במאבקם".

מי שמוביל את המאבק הוא איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, שקורא לשיפור תנאי העסקתם, הגדלת תקציב שירותי הרווחה ותקצוב תכנית שנועדה לשמור על ביטחונם בשל אירועי אלימות. לדברי האיגוד 75% מהעובדים מקבלים השלמת הכנסה לשכר מינימום ויותר מחצי מהם מועסקים במשרות חלקיות בשל תת תקצוב של הרשויות המקומיות. כמו כן, כאלף משרות עבודה סוציאלית נשארות בלתי מאוישות, וזאת לדבריהם בשל התנאים הנמוכים, העומסים והאלימות.

עוד עלה מנתוני האיגוד כי 83% מהעובדות הסוציאליות חוו אלימות במקום עבודתן, ומתוכן 40% העידו כי לא ננקטו כלל צעדים כלפי האדם האלים. ככלל, 55% אינן מרגישות בטוחות בעבודתן. בעקבות התנאים הקשים, 25% ענו בחיוב כשנשאלו אם הן שוקלות לעזוב את המקצוע.

צילום: עיריית אופקים

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.