אחריות מקרר איכותי החדש

במספר הזדמנויות לקוחות הגיעו אלינו בכדי לקבל ייעוץ מקצועי ואומדן נזק לפגמים שנתגלו במוצרי חשמל שונים זמן מה לאחר רכישתם.

לפני כשנתיים רכשו בני הזוג רוזנבאום מקרר חדש ומשוכלל אשר מפיק קוביות קרח ומים קרים. שכן קודם לכן עשו מחקר שוק ובחרו את המקרר שהתאים להם מבחינת נפח ומידות מתאימות למתחם המטבח בדירתם, כאשר במהלך התעניינותם במקרר המיועד, התקבלו בסבר פנים יפות ובאדיבות יתרה על ידי בעל החנות החשמל אשר שטח בפניהם כי המקרר מתוצרת ידועה מאוד, תוך הדגש למתן אחריות מלאה של 7 שנים למקרר מיום רכישתו.

בני הזוג השתכנעו ומר רוזנבאום שלף את כרטיס האשראי ושילם כ 18,500 ₪ עבור המקרר כולל הובלה והתקנה.

אבל מה עושים שהמקרר שסופק פגום וכספכם הולך לטמיון,  הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על זכויותיכם מול המוכר ו/או יבואן המוצר.

כעבור מספר ימים סופק המקרר המיוחל ובני הזוג היו מאושרים, כשהם חושבים לעצמם, וואו עשינו עסקה טובה, הצבע וחזות המקרר שינתה את מתחם המטבח תוך הדגש ליוקרה, לרבות העובדה כי בלחיצת כפתור ניתן להפיק מים קרים וקוביות קרח כמה שרוצים…

בני הזוג מיהרו לסופר, ערכו קניות בכדי למלות את המקרר בפירות וירקות, מוצרי חלב ובשר למקפיא.

לאחר מספר ימים הבחינו בני הזוג כי הצטבר קרח רב במקרר, מוצרי החלב, הירקות והפירות קפאו. איך זה יכול להיות, הרי המקרר חדש לחלוטין …

הזוג פנה לחנות והתריע על הפגם במקרר, תתקשרו לחברה אמר המוכר, יש לכם אחריות מלאה, שכן לאחר התקשרות עם מחלקת השירות של יבואן המקררים נשלח אליהם טכנאי אשר אמר כי יש לבצע הפשרה של המקרר לפחות יומיים. אולם הבעיה לא נפתרה, וכל כמה ימים המקרר הפך למחסן קרח.

שוב ושוב פנו בני הזוג לחברה ולנו על הבעיה כאשר בסופו של יום, ביקרו בביתם של בני הזוג רוזנבאום שישה טכנאים והבעיה לא נפתרה, הקרח המשיך להצטבר, ובמהלך הפשרת המקרר מוצרים רבים התקלקלו ונזרקו לאשפה.

כל בקשותיהם של בני הזוג לבעל החנות וליבואן להחליף את המקרר עלו בתוהו, לרבות העובדה כי אלו האחרונים התעלמו מבקשותיהם של בני הזוג, המציאו סיבות שונות ועשו ככל שביכולתם להתנער מאחריות.

משלא הייתה כבר ברירה, בני הזוג פנו לעורך דין אשר הוביל אותם להתקשר לשמאי רכוש חיים שריקי מומחה בתחום  בכדי שזה האחרון יבדוק ויאמוד את מהות הנזקים במקרר החדש שנרכש בטרם עת.

בבדיקה קפדנית של השמאי עולה כי המקרר הפך למחסן קרח תוך נוכחות קיפאון של הקיר הפנימי במקפיא ובמקרר עצמו ותוך חסימת פתחי האוורור הפנימיים.

בהמשך בדיקתו של השמאי תועדו כל הליקויים הללו  במצלמתו של חיים השמאי כאשר בסופה של בדיקה הופקה חוות דעת משפטית אשר גיבשה את כל הנזקים במקרר, תוך הדגש בחוות הדעת כי המקרר שסופק על ידי היבואן פגום לחלוטין, שכן המקרר שנבדק אין את האיכות והתכונות הדרושות לשימושו הרגיל, ובנסיבות אלו סבור השמאי כי יש מקום להורות על ביטול העסקה בהתאם להוראות חוק המכר חוק הגנת הצרכן, וע"פ חוק החוזים..

לאחר קבלת חוות דעתו המקצועית של השמאי שריקי, חשבו לתומם לסגור עם בעל החנות את הסוגיה של המקרר הפגום תוך מסירת עותק מחוות דעתו של השמאי לבעלי החנות אשר בתחילה דחו מכל וכל את טענותיהם של בני הזוג לרבות דחיה לאלתר של חוות הדעת מומחה שהוצגה בפניהם. משכך, נואשו בני הזוג ופנו בתביעה משפטית כנגד היבואן  ובעלי החנות לבית משפט השלום.

למזלם של בני הזוג, עיין כבוד השופט בקפידה רבה בחוות דעת שמאי מומחה (שבמקרה השמאי שריקי גם מומחה רשום במאגר המומחים של בית המשפט) ובתמונות הממחישות את הנזקים במקרר, לרבות נוכחות של כמויות הקרח הרבות שנצטברו במקרר, תוך אבחנה בגיבוש המסכנות המקצועיות של השמאי המומחה.

במהלך הדיון בבית המשפט שאל השופט את היבואן ובעל החנות, מדוע אינכם מכירים בנזקים ע"פ חוות דעת מומחה שמונחת לפניי? – תגובת היבואן הייתה.. ראשית טענות הרוכשים אינה מדויקת.. אנחנו הצענו שיגיע טכנאי בכיר מטעמנו יבדוק את המקרר בכדי לאשר את החלפתו, כי זו מדיניות החברה.. אך בני הזוג סירבו להכניס את הטכנאי הבכיר,.. נכון ענו בני הזוג.. אבל 6 טכנאים היו וביקרו אצלי בדירה ולא פתרו את הבעיה.. עוד כמה טכנאים אתם רוצים לשלוח?

השופט לא השתכנע מתירוציהם של נציגי היבואן, ומשלא קיבל תשובה הגיונית, דחה מכל וכל את טענותיהם ואף חייב את היבואן המקרר במלוא החזר כספם בסך של 18,500 ₪ לרבות פיצוי בגין מוצרי המזון שהתקלקלו בסך 3,500 ₪ וכן בהוצאות משפט, והוצאות שמאי סך 9,850 ₪.  

מכאן יודגש כי הפעם הצדק היה עם בני הזוג, אולם שוב, שיטת מצליח של הטייקונים הוכיחה את עצמה. ההתדיינות העקרה התישה את הקונים להלן הצרכנים ועלתה להם בעגמת נפש, התרוצצויות ומתחים רבים עד לפסק הדין של השופט המכובד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים ההמגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל: eliko25@gmail.com

מאת: חיים שריקי  שמאי נזקי רכב ורכוש 
מומחה רשום  במאגר בתי המשפט
סלולרי                  054-6800905
פקס                       08-8570910
כתובות אתרי הבית שלנו:   http://www.car-10.com–  http://www.car-10.co.il

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.