אשדוד: מובילים גם בהתחדשות עירונית

אשדוד היא עיר מובילה בכל הקשור להתחדשות עירונית, כך על פי דו"ח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2019. גם השנה אשדוד מוכיחה שהיא עולה על ערים אחרות בפרויקטים של התחדשות עירונית, וזאת עם זמני המתנה מהקצרים בארץ!

אשדוד ממשיכה להוביל את ענף ההתחדשות העירונית הארצי עם פרויקטים נרחבים של תוספות בנייה בבניינים קיימים ברבעי העיר הוותיקים – א', ב', ג', ד', ה', ו', ח'. תוספות בנייה אלו חשובות לאור המחסור במשאבי הקרקע בישראל, ומטרתן להחיות את המרקם הבנוי, להכניס שימושי קרקע חדשים, למנוע הזדקנות האוכלוסייה, לנצל בצורה יעילה יותר תשתיות ומוסדות ציבור מתרוקנים ולשמור על שטחים פתוחים.

זו השנה הרביעית שבה יוצא דו"ח של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, שמסכם את כל הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. הדו"ח פורס את היקפי הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית בשנת 2019 על כל היבטיה.

אשדוד שמה לעצמה מטרה לקדם התחדשות עירונית בפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי. הדו"ח מוכיח כי העיר עמדה במשימה והפכה בשנת 2019 לעיר מובילה בכל מה שקשור לתוספות בנייה, המשקמות ומפתחות את האזורים הוותיקים.

להלן מספר דוגמאות:

אשדוד מובילה בתוכניות ובכמות יחידות דיור והכריזה בשנת 2019 על 4 תכניות שהוגשו לוועדה

הארצית למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל). לפיכך, יש עלייה מ-1,236 יחידות דיור קיימות ל-5,094 יחידות.

אשדוד מקום 7 בכל הארץ ומקום 3 מבין הערים הגדולות בכמות הפרויקטים של תמ"א 38 עם 23 מבנים שזכו לחיזוק ולשיפור איכות המבנה בשנת 2019.

אחת המטרות הייתה לשפר את השירות לתושב ולהקטין את הזמן הלוקח מרגע הגשת הבקשה להיתר ועד מתן ההיתר. אשדוד ממוקמת גבוה במקום ה-4 בארץ עם 2.6 שנים בממוצע. יתרה מכך,  אשדוד היא העיר היחידה בארץ שקיצרה את הזמן לקבלת היתר.

הדו"ח בוחן בין היתר גם את מסלולי קידום ההתחדשות העירונית ואת היקפי פעילות. ניתן לראות שאשדוד סיימה במקום ה-2 בארץ בכמות יחידות הדיור והמתחמים שהוכרזו לפינוי בינוי בשנת 2019 עם מתחם אחד שבו כיום ישנן 124 יחידות דיור ובעתיד מוצעות להיות 836 יחידות. תל אביב, למשל, הכריזה על 2 מתחמים שכוללים 96 יחידות דיור ומוצעות להיות רק 345 יחידות.

אשדוד מובילה במקום ה-1 מבין הערים הגדולות (ובמקום ה-3 מכל הערים בארץ) בסך כל יחידות הדיור שהוכרזו עד כה כמתחמים חדשים בהתחדשות עירונית עם 5 מתחמים שכוללים 3,337  יחידות דיור. לשם השוואה באר שבע עם מתחם אחד שכולל 292 יחידות דיור בלבד.

אשדוד מובילה גם במספר היתרי הבנייה ומספר יחידות הדיור שמוצעות בהיתר להתחדשות עירונית. ניתן לראות שב-2019 חלה עלייה של 25% במתן היתרים, ומ-171 יחידות הוצעו 684 יחידות.

אשדוד במקום ה-3 בארץ (ובמקום ה-4 בין כל הערים) בכמות היתרי בנייה בתמ"א 38 עם 23 מבנים, שכוללים 856 יחידות דיור. לשם השוואה, בחיפה ניתנו היתרים רק ל-15 מבנים, שכוללים 210 יחידות דיור.

לאורך 15 השנים האחרונות אשדוד היא בין 5 הערים החשובות ביותר בארץ והיחידה במחוז הדרום בכמות המבנים ששופצו, חוזקו ושודרגו עד כה. 146 מבנים בתמ"א 38 שהם 5,605 יחידות דיור מוצעות! בחיפה, לשם השוואה, חוזקו רק 2,265 יחידות דיור.

אשדוד מובילה במקום ה-2 בארץ בנתוני מכירה של דירות במיזמי התחדשות עירונית עם 236 דירות שנמכרו בשטח ממוצע של 99 מ"ר. לעומתה, ניתן לראות את תל אביב-יפו רק עם 149 דירות שנמכרו.

אשדוד לא נחה וממשיכה בכל הכוח לשפר ולשדרג את כל המערך של ההתחדשות העירונית ובטוחה שתשמור על מקומה הגבוה מבין הערים בארץ, בתקווה להתחדשות וצמיחה נוספת בעתיד לבוא.

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.