דיון חירום בעיריית אופקים

ראש עיריית אופקים כינס דיון חירום עם שר החקלאות בנושא כלבים פראיים ומשוטטים

הדיון התקיים לאור המקרה הקשה שבמהלכו הותקפה ילדה על ידי להקת כלבים בשטחים בפאתי העיר. במהלך הפגישה הביע ראש העיר בפני השר את בקשתו להרחיב את מרחב הפעולה של הרשות בכל הנוגע לכלבים הפראיים, המגיעים מהשטחים הפתוחים ונכנסים לתחומי העיר

לאור המקרה הקשה שהתרחש בפאתי העיר אופקים השבוע, שבמהלכו ננשכה ילדה כבת 8 על ידי להקת כלבים ששוטטו ללא השגחה, פנה ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, לשר החקלאות ולשר להגנת הסביבה וביקש לקיים דיון חירום בנושא.

שר החקלאות, אורי אריאל, נעתר לבקשה והגיע ביום חמישי לאופקים יחד עם הווטרינר המחוזי, דר' מרסלו  מיקוליצקי ואנשי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות ונפגש עם ראש העיר, ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', ראשת מועצת בני שמעון, סיגל מורן,מנהל אשכול נגב מערבי, אורי פינטו, מנכ"ל העירייה, יורם נחמן ומנהל האגף לביטחון וסדר ציבורי, נפי זיגל.

במהלך הפגישה הביע ראש העיר בפני השר את בקשתו להרחיב את מרחב הפעולה של הרשות בכל הנוגע לכלבים הפראיים, המגיעים מהשטחים הפתוחים ונכנסים לתחומי העיר. הובהר כי נעשים ניסיונות רבים על ידי הרשות ויחידת הפיצו"ח ללכוד כלבים אלו, ניסיונות שלעיתים מסתכמים בלכידתם של שניים או שלושה כלבים בלבד במהלך חודש שלם, בעוד הריבוי הטבעי גדול הרבה יותר.

ראש העיר ביקש מהשר שבמקרים אלו, בהם תופעת הכלבים הפראיים מתגברת, לאפשר לרשות להפעיל לוכדי כלבים עצמאיים, שיעבדו על פי תכנית קצובה בזמן על מנת ללכוד את הכלבים המתפראים במטרה למגר את התופעה.

אורי אריאל, שר החקלאות: "אנחנו בהחלט נבדוק את הדברים לעומק בזמן הקרוב בכדי לתת מענה לתופעה. בינתיים נגביר נוכחות באזור וכן נבדוק את האפשרות להסמיך את אנשי הסיירת הירוקה כלוכדי כלבים, בזמן שהם מסיירים בשטחים הפתוחים".

איציק דנינו, ראש העיר: "נושא הכלבים המשוטטים עומד מזה זמן רב על סדר יומה של העירייה ועשינו את כל

מה שהחוק והאמצעים מאפשרים לנו, אך אנו מבינים שזה לא מספיק ולכן עירבנו את השר ואנו מקווים לקבל את רשותו להגדיל את המשאבים המועברים לנושא זה, להגמיש את ההוראות ולהרחיב את סמכות הרשות בכדי שהיא תוכל לקחת את האחריות המלאה על העניין. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי שמקרה כמו שקרה השבוע לא יחזור על עצמו וכדי להבטיח את ביטחונם של תושבי העיר".

צילום: אילוסטרציה

 

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.