הגן בשכונת 'הרצוג' ייקרא על שם 44 נרצחי פעולות האיבה

במהלך הטקס, הוקרן סרט עם שמותיהם של הנרצחים והוצג סיפורם האישי של שולמית בטיטו, ניסים ניר ארביב ויהודה גאוי ז"ל; ראש העיר, תומר גלאם: "המעט שנוכל לעשות למענם הוא להמשיך את סיפורם ולהנציח את זכרם, כפי שאנו עושים במקום זה"

ביום רביעי האחרון נחנך בשכונת 'הרצוג' באשקלון גן ע"ש נפגעי פעולות איבה מגוש קטיף וצפון חבל עזה. בטקס מצומצם שנערך במקום השתתפו ראש העיר, תומר גלאם, יו"ר עמותת מפוני גוש קטיף, סגן ורכז הביטחון אזור תעשייה 'ארז' דאז, יוסי דיין, יו"ר הנצחת ארכיון גוש קטיף וניצן, יוכי בתר, אסף דיין, בנו של יוסי דיין שנדקר בסכין באותה תקופה בהיותן בן 17 ושלושה ממשפחת הנופלים מצפון החבל ניסנית: אלי בטיטו, בעלה של שולמית ז"ל , ירדנה ארביב, אחותו של ניסים ארביב ז"ל ודנה בתו של יהודה גאוי ז"ל.

במהלך הטקס, הוקרן סרט עם שמותיהם של 44 הנרצחים והוצג סיפורם האישי של שלושה מהם: שולמית (שולה) בטיטו שנרצחה בדרך לישוב דוגית, במהלך פעילות ספורטיבית והותירה אחריה בעל וילדים; ניסים ניר ארביב שנרצח בעקבות ירי קאסם בעת עבודתו באזור התעשייה 'ארז', היה נשוי ואב לתינוק ויהודה גאוי, נרצח ע"י הפועלים בעת בניית הבית שלו והותיר אחריו אישה וילדים.

ראש העיר, תומר גלאם: "כאן, בפינת החמד היפה על רקע מתקני המשחק ושכונת המגורים החדשה, אנחנו זוכרים ומוקירים את אחינו ואחיותינו שנרצחו על לא עוול בכפם. כל רצונם היה ליישב את הארץ, לחיות בשלום ובשלווה בפיסת האדמה עליה בנו את ביתם והקימו את משפחותיהם. המעט שנוכל לעשות למענם הוא להמשיך את סיפורם ולהנציח את זכרם, כפי שאנו עושים במקום זה, להביט קדימה ולהבטיח כי נעשה הכל כדי שאובדנם לא יהיה לשווא".

יוסי דיין: "זה היה רגע מיוחד. חשוב לזכור את הנופלים שהם חבריי לחיים, שכנים שלי. אותם אני נושא בליבי ובזיכרוני האישי ובאופן קולקטיבי יחד עם עם ישראל. אני רואה חשיבות רבה בהטמעת הערכים שביטאו ומבטאים מתיישבי גוש קטיף להמשך המורשת.

"תודה גדולה מעומק ליבי לראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, שהוציא את הנושא לפועל במקום הכי משמעותי בשכונת הרצוג. למרות הקורונה, הוא קיים את הטקס וזה היה עשיר מאוד. אין מעמד מרגש מזה בעיקר עבור המשפחות. בהזדמנות זו, אני מודה לאנשי ציבור באותה תקופה שסייעו למפונים במשך השנים, ליו"ר הכנסת יריב לוין, לשר התשתיות זאב אלקין, לשר השיכון לשעבר אורי אריאל, לשגריר ארה"ב לשעבר דני דנינו, לראש העירייה לשעבר רוני מהצרי, ויו"ר הליכוד באשקלון אסולין. צר לי, שלא הגיעו יותר אנשים בגלל המצב".

צילום: סיון מטודי. 

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.