חלום שמתגשם: מוסד חינוכי חדש באשקלון הבשורה שגרמה לעשרות משפחות להתרגש

חלום שמתגשם: מוסד חינוכי חדש באשקלון הבשורה שגרמה לעשרות משפחות להתרגש… העיר אשקלון ידועה במרקם האוכלוסייה המגוון שלה, כאשר כולם מקפידים לחיות זה לצד זה בשלום ובשלווה.
בעשור האחרון אחת האוכלוסיות הבולטות בעיר אשר הולכת וצומחת מידי שנה הם משפחות של חרדים / דתיים, יר"ש – עובדים. המשלבים חיי עבודה אך לא מתפשרים על רוחניות.
אותו מגזר ייחודי המתגבש באשקלון כבר קיבל מעמד חברתי של ממש, עם כולל פעיל לחרדים ודתיים עובדים מידי ערב, ובשנתיים האחרונות כצעד נוסף בדרך הארוכה אף נפתחו בעיר שלל קורסים וסדנאות בהפרדה לגברים ונשים מטעם ארגון 'מפתח' בעידוד וסיוע של העירייה, נציגיה, וכן של תושבים ששמו לעצמם מטרה לדאוג למשפחות הקהילה.

כעת, מגיעה הבשורה המשמעותית ביותר לטובת מגזר ייחודי זה, ובשנת הלימודים הבאה תשפ"ב יפתח באשקלון מוסד חינוכי מטעם העירייה ומשרד החינוך לטובת ילדי המשפחות. מוסד חינוכי זה, הוא תלמוד תורה אשר ישלב בתוכו תורה ודרך ארץ עם יראת שמיים ומצוינות לימודית.
נראה כי התופעה של פשרות מצד המוסד וההורים מגיעה לקיצה. סוף סוף יתאפשר למשפחות לחיות לפי אורח חייהם ולהגשים את חזונם הכולל שילוב של ערכי אמונה יחד עם לימודים מקצועיים ברמה גבוהה.
המציאות הנוכחית מוכיחה כי חרדים שיצאו מהלימודים לעבודה, בעקבות החוסר בידע ובתעודות, מציבה לפניהם מנעד דל של אפשרויות תעסוקה אשר לעיתים אף לא מכבדות את מעמדיהם הרוחני, לא ניתן שלא להתייחס בכובד ראש אף לעובדה שמי שלא קיבל כלים להתמודדות מאבד לעיתים את זהותו הרוחנית והדתית, ולכן המוסד החינוכי החדש שנקרא "ליבנו בתורתו" הופך להיות חשוב כל כך למשפחות הקהילה ולילדיהם.

אותם ילדים אשר כבר נרשמו ואלו העתידים בע"ה להירשם לת"ת ממ"ח ליבנו בתורתו, יזכו לקבל כלים רוחניים גדושים, לצד כלים פדגוגים בעלי ערך אשר יאפשרו להם בעתיד לממש את החלטתם בבחירה שבין המשך למידה במסגרת ישיבתית מובחרת לבין מסלולי מקצועות נוספים. תלמידי ליבנו בתורתו הינם החלוצים שלפני המחנה אשר יוכיחו הלכה למעשה מתווה איכותי זה.
זו בדיוק הסיבה אשר גרמה לעשרות משפחות מיד עם היוודע הבשורה להירשם לגן גילאי 4-5 וכיתות א', יתרה מכך הנהלת המוסדות והעירייה כבר קיבלו פניות מהורים עם ילדים בכיתות גבוהות יותר המבקשים להצטרף גם הם למהפכה הגדולה והחיובית ולכן, לא מן הנמנע שבקשתם תענה בחיוב בהתאם לרישום ויפתחו אף כיתות נוספות.

נציגי העירייה שמו לעצמם כמטרה להביא את הצוות הטוב ביותר הקיים בעיר ומחוצה לו בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר והכל לשם הכשרתם של התלמידים בצורה המרשימה ביותר. במהלך החודשים הקרובים ייחשפו ההורים לצוות שילווה את השנים הבאות, כאשר הקפדה על רוחניות, יראת שמיים ואהבת תורה עומדת בראש.
מסתבר שבשורה זו כבר עשתה רעש ברחבי הארץ והדבר עתיד לקום גם ברשויות אחרות ועיריית אשקלון והעומד בראשה ראש העיר תומר גלאם גאים להוביל את הבשורה אשר תשנה לחלוטין את מעמדם של משפחות יר"ש – עובדים, בעיר.
הגן שיפתח בשנה"ל תשפ"ב הוא מבנה חדש שבימים אלו נבנה לטובת הפרויקט החשוב, הילדים יזכו לציוד ברמה הגבוהה ביותר לצד חווית שהות נעימה ומזמינה. יתרה מכך, ההורים ישמחו לדעת שהצהרון של 'ליבנו בתורתו' הוא במסלול מותאם יוח"א העומד על תשלום מוזל ומסובסד. את הגן ילוו מיטב הצוות החינוכי שבעיר והילדים יוכלו לקבל את כל הכלים הפדגוגים הנרחבים שיש לעירייה ולמשרד החינוך להציע, ובתוכם תקציבים מוגברים לטובת הרחבת הידע ושדרוג החוויה.

כאמור, בשנה הבאה נזכה כבר לראות את כיתה א' נפתחת בליווי צוות חינוכי מהשורה הראשונה של עולם החינוך התורני, ויושם דגש מיוחד על היחס לילדים כאשר החינוך יהיה מהלב ומהנשמה.

ראש העיר, תומר גלאם: ״מערכת החינוך העירונית ממשיכה להוביל חדשנות בחינוך ולהתאים את עצמה לכלל הזרמים בעיר. המדובר בבשורה אדירה שתעניק חינוך רוחני לצד תוכניות פדגוגיות ובכך, תעניק להם שוויון הזדמנויות עתידי ואופק אמיתי להשתלב בתעסוקה איכותית ומתקדמת בעיר״.

ראש מינהל חינוך, יובל זוזט: ״כחלק ממדיניות כוללת לספק מנעד רחב ככל שניתן לתלמידי העיר ולהתאים חליפה לכל תלמיד, אנו שמחים לספק מענה מיטבי גם לאוכלוסיה יחודית וחשובה זאת״.
אחד מחלוצי הנרשמים ביקש למסור כי "אני קורא מכאן לאחיי, בני המשפחות החרדים והדתיים העובדים, נקרתה בדרכנו הזדמנות פז עליה חלמנו שנים ארוכות, אני פונה אליכם מלב אל לב להיות שותפים למהלך מבורך זה של הצמחת דור ישירים מבורך אשר מביא באמתחתו תורה ויראת שמיים לצד הצטיינות לימודית וההצלחה תלויה בנו…"בימים אלו נמשך הרישום למוסדות ממ"ח 'ליבנו בתורתו' בהגשת בקשה דרך המייל: bkrishum@ashkelon.muni.il

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.