לפני שרוכשים ביטוח דירה – עושים השוואה

יש היום כל כך הרבה סוגי ביטוחים, ביטוח לרכב, ביטוח דירה, ביטוח לעסק… איך עושים סדר בכל הבלגן הזה? איך יודעים מה אנחנו צריכים ומהו ביטוח אשר אינו חובה. אז תחילה נציין כי ביטוח דירה אינו חובה על פי חוק אבל 90% מהמבנים אשר אתם רואים מבוטחים בביטוח זה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח לדירה.

ביטוח דירה – מהן האפשרויות שלנו?

ביטוח דירה הוא מונח כולל אשר מכליל בתוכו שלושה סוגי ביטוח עיקריים: ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח צד ג'. ביטוח מבנה הוא ביטוח אשר מבטח את המבנה בלבד, פשוטו כמשמעו. ביטוח זה מבטח את כותלי הבית, קירות, תקרה, צנרת, מערכת אינסטלציה וכל מה שמחובר לבית באופן קבוע. ביטוח זה הוא הביטוח המשתלם ביותר אם ניקח מקרה של נזקים לבית הוא יעניק לנו כיסוי בשווי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים.

הביטוח השני הוא ביטוח תכולה, ביטוח דירה אשר מבטח את כל תכולת הבית. כאשר אין לנו ביטוח כזה הריהוט שלנו אינו מבוטח, מחשבים, מכשירי חשמל וכן הלאה… ביטוח תכולה מעניק לנו כיסוי במקרה של גניבה, שריפה ופגיעה כתוצאות של נזקי הטבע. 

הביטוח האחרון הוא ביטוח צד ג'. אם אתם אוהבים שאנשים באים אליכם הביתה תדעו שזה תכונה מאוד יפה, אבל גם לפעמים יכולה להיות לא משתלמת. אם חס וחלילה אדם הגיע אליכם הביתה ונפצע באיזו שהיא דרך אתם חשופים לתביעות. ביטוח צד ג' נועד כדי להגן עליכם מפני תביעות כאלה. 

ביטוח דירה אינו חובה

בניגוד לביטוח חובה ברכב, ביטוח דירה אינו חובה על פי חוק. עם זאת, כפי שציינו כולם מבטחים את הדירה שלהם. הסיבה לכך מאוד פשוטה. כמה שווה הנכס שלכם? היום גם כאשר אנו מדברים על מבנה במקום נידח המחיר של הדירה יהיה כמה מאות אלפי שקלים לפחות. עם זאת, יש מחירים שלא משתנים בין עיר לעיר, כמו למשל המחיר אותו תשלמו עבור תיקון צנרת או החלפה שלה.
ביטוח מבנה נועד בכדי למנוע ממכם להוציא בכל פעם עשרות אלפי שקלים על תיקונים. גם מבנים חדשים בכל פעם מגלים תקלה אחרת בבית, או חלילה חשופים לפגיעות שלא קשורות אליהם. ביטוח דירה נועד בכדי להגן עליכם מכל נזק אשר עלול להיגרם לבית. 

איך הופכים את השוואת המחירים ליעילה?

אוקיי, הגענו להחלטה שאנחנו חייבים לבטח את הדירה שלנו, אבל מאיפה מתחילים? השוואת מחירים היא הדרך הטובה ביותר לקבל את הצעת המחיר המשתלמת. יש היום הרבה חברות ביטוח אשר מציעות לכם מסלולים מגוונים שמאוד קורצים לנו. הדרך הטובה היא לפנות לאתר ניטרלי בו תוצג בפניכם כל האינפורמציה הקריטית לגבי הפוליסה המתאימה לכם, כולל הצעות מחיר מכל חברות הבית. הדרך הטובה ביותר להפוך את השוואת המחירים ליעילה היא על ידי השוואה אונליין. 

צילום: depositphotos

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.