סגן השר לבטחון פנים "אמשיך לפעול לטובת אשקלון"

סגן השר לביטחון פנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה בביקור באשקלון

ראש העיר הדגיש בפניו את החשיבות בהקמת מרכז מורשת, שיאפשר לקהילה להמשיך לקיים ולשמר את המסורת הייחודית שלה ואת מנהגיה

סגן השר לביטחון פנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה בישראל, ח"כ גדי יברקן, הגיע שלשום (ראשון 12.7.20) לפגישה עם ראש העיר, תומר גלאם, בה נכחו גם יועץ ראש העיר לענייני הקהילה האתיופית, גבריאל טיגבו, ועם נציגים מקרב קהילת יוצאי אתיופיה בעיר.

ראש העיר הדגיש בפני סגן השר את החשיבות והדחיפות בכל הנוגע למיגון העיר בפני האיומים הביטחוניים שהעיר מתמודדת עימם. ראש העיר ציין בפני סגן השר כי תושבי העיר נותנים חוסן לאומי ביטחוני למדינה, ומן הראוי שהממשלה תדאג בהתאם למיגון העיר ולחוסן כלכלי לתושבי העיר.

עוד הדגיש ראש העיר את החשיבות של תמיכה בפעילות ערכית של הקהילה האתיופית בעיר לצד העזרה בפדגוגיה וברווחה. פרוייקט הדגל בעניין הזה הוא הקמת מרכז מורשת, שיאפשר לקהילה להמשיך לקיים ולשמר את המסורת הייחודית שלה ואת מנהגיה.

סגן השר ציין בתחילת דבריו את הערכתו וחיבתו לעיר ולתושביה ואת המחויבות שלו למיגון העיר עוד מתחילת פעילותו כחבר כנסת. בהקשר זה, סגן השר פועל להכרה בעיר כאיזור עדיפות א', שיאפשר בין היתר הטבות כלכליות משמעותיות לתושבי העיר. 

נציגי הקהילה ביקשו להודות לראש העיר ולסגן השר על הביקור, והוסיפו כי הם מברכים על כך שראש העיר קשוב כל כך לצרכי הקהילה ופועל לקידומם וחיזוקם.

כמו כן, ראש העיר וסגן השר הזכירו בפגישה את מחוייבותם לשיחרור תושב העיר, בן הקהילה אתיופית, אברה מנגיסטו משבי החמאס. הן ראש העיר והן סגן השר נמצאים בקשר מתמיד עם משפחתו של אברה מנגיסטו. 

ראש העיר, תומר גלאם: "אשקלון היא העיר המאתגרת ביותר מבחינה ביטחונית בישראל, דווקא לאור משבר הקורונה חשוב לא פחות לזכור את אתגר הביטחון ואת התמיכה שהעיר זקוקה לה. לצד זה, אנחנו מחויבים לקדם דרכים נוספות לחזק את הקשר עם הקהילה, ולפעול לחיזוק הביטחון האישי בעיר ואני משוכנע שסגן השר, ביחד עם השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הם הפרטנרים הנכונים לכך". 

סגן השר, ח"כ גדי יברקן: "מיד עם תחילת כהונתי כחבר כנסת, הגעתי לסיור באשקלון בשעה שהעיר היתה תחת מתקפת טילים. ההיכרות הבלתי אמצעית עם אתגרי המיגון שהעיר עומדת בפניהם הביאה אותי לפעול מיד לשיפור המצב. אמשיך להיות מחוייב לנושא ולפעול ככל שביכולתי לעזור ולתמוך בתושבי העיר".

צילום: סיון מטודי

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.