סגן ראש העיר לשעבר ופילנתרופ למען העיר אשקלון הלכו לעולמם

העיר אשקלון איבדה השבוע שני אנשים שהקדישו את חייהם למען העיר והקהילה.

אלכס קאופמן ז"ל, בן 74 במותו, היה דמות ציבורית אהובה ואיש חינוך למופת בעיר אשקלון. אחד מבתי ספר שניהל בעיר היה בית ספר 'עוזיאל'. בהמשך, כיהן כסגן ראש העיר בעיריית אשקלון וממונה על החינוך, בתקופתו של בני וקנין. היה איש עשייה בתחום הציניות הדתית ורב פעלים בתחומים רבים. קאופמן דגל באהבת חינם ובעזרה לזולת כאדם פרטי וגם במסגרת תפקידו בשירות הציבורי, אהב לעזור ולפתור לאנשים בעיות שונות, ועשה זאת בצניעות רבה.

אלכס קאופמן ז"ל

קאופמן הקים משפה לתפארת והיה אבא לשלושה ילדים, מהם זכה לנכדים ונינים. רעייתו אגי הינה אשת חינוך לשעבר. בשנתיים האחרונות מצבו הבריאותי של קאופמן הדרדר ומשפחתו נאלצה לעבור לכפר יונה, על מנת להיות בקרבתו.

פיטר לורנס לוי, שנולד וחי באנגליה שבלונדון, עסק כול חייו בעשייה ובפילנתרופיה למען הכלל והפרט כאחד. הקשר שלו לאשקלון בא לידי ביטוי בפרויקט 'שיקום שכונות' באשקלון, יחד עם הסוכנות היהודית, שהתחילה בשנות ה-80 המאוחרות ובכך נחשף למדינת ישראל ולעיר אשקלון שכה אהב. פיטר היה מעמודי התווך של יהדות בריטניה ושימש כיו"ר מנהיגות הצעירה. פרויקט שיקום השכונות והחשיפה שלו לצרכי העיר, הביא את פיטר להירתם לפרויקטים שהיו כה נחוצים לעיר. בשיתוף פעולה פורה עם קרן אשקלון (שבה הייתי דירקטור בהתנדבות מלאה), וראשי העיר לשעבר, שנתנו רוח גבית, לכול היוזמות הפילנטרופיות של פיטר שיתגשמו בהצלחה רבה, גרמו יחד לתרומה גדולה לעיר, בתחומי הרווחה והחינוך. השבוע נפטר בביתו בלונדון, לאחר מחלה קשה והוא בן 81 במותו.

פיטר לורנס לוי

חתנו, מושיקו גיאט, ספד לו: "הייתה לי הזכות להיות חלק מהחזון שלו בעשייה, היה לי למנטור, חבר, ואדם שתמיד ידע להקשיב ולתת את העצה במקום ובזמן הנכון. הפילנתרופיה, הייתה עמוד האש שהלך לפניו, הוא אהב להיות את חברת האנשים סביבו, בעל חוש הומור יוצא דופן, אדם צנוע, שחינך לצניעות וקבלת השונה במלוא המובן של המילה. קצרה היריעה בדף זה, מלהכיל את מעלותיו והישגיו בתחומים שבהם עסק ונתן מעצמו לעיר אשקלון. אשקלון איבדה אדם יקר, שמאוד אהב את המדינה ואת העיר. פיטר היקר ואהוב תחסר לי מאוד. המשפחה והחברים מזילים דמעה על טרם לכתך, תנוח על משכבך בשלום".

ראש העיר, תומר גלאם, איחל את תנחומיו הכנים לשתי המשפחות. "הצטערתי לשמוע על פטירתם של שני אנשים יקרים ומיוחדים. שניהם, כל אחד בדרכו הייחודית והערכית, תרמו תרומה משמעותית לעיר אשקלון, לייסודה ולמען הקהילה שבה. יהי זכרם ברוך".

צילום: פרטי

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.