עשור להסתלקותו של מרן ראש הישיבה רבי יששכר מאיר זצוק"ל

בשבת קודש זו פרשת שמות יחול יום השנה העשירי להסתלקותו של מרן ראש הישיבה רבי יששכר מאיר זצוק"ל. כידוע לכל רבי יששכר מאיר זיע"א שהיה דמות מופת המאירה לכל תושבי האזור על כל גווניו הוא פתח כאן לפני שישים שנה את הישיבה הגדולה ישיבת הנגב ויחד עמה פתח גם את כל מוסדות התורה והחינוך בעיר ובעקבותיו הפכה העיר נתיבות לאבן שואבת של תורה וקהילות רבות ומגוונות מפארים את האזור כולו מכוחו ובזכותו.

דמותו הפלאית של רבי יששכר חדורה עמוק בליבם של כל התושבים בהיותו לא רק ענק בתורה אלא גם אישיות עצומה של גאונות של חסד ומידות נאצלות.

בשנותיה הראשונות של נתיבות בטרם פרחה העיר ושגשגה מבחינה כלכלית רוב תושבי העיר חיו בדחקות ובעניות, רבי יששכר נחלץ חושים לסייע לבני עירו באשר הם, והביא משלוחים של ביגוד וכלי מיטה לרווחת תושבי העיר גם למזון עבור משפחות מתקשות דאג רבי יששכר, וממרומי צדקותו וגדולתו בתורה לא פסח על אף נצרך.

במיוחד דאג רבי יששכר לבני הנוער, הדור הצעיר שלא קיבלו את החינוך הראוי, ופתח להם מסגרות לבנים ומסגרות לבנות ואלפים מבני העיר חבים לו את חייהם.

רבי יששכר היה צדיק נשגב שברכותיו התקיימו, הוא סבל כל חיו ממחלת הסוכרת ועד קשיים בריאותיים רבים וכל זה לא הניא אותו מלעמול בתורה ובתפילה כל ימיו ולדאוג לצרת הפרט ולרווחת כל תושב גדול וקטן באשר הוא.

ראש העיר מר יחיאל זוהר היה נועץ בו רבות ונכנס אליו לעיתים קרובות. חלק גדול מהנהגתו קיבל במסירות ובאהבה מרבי יששכר שהיה צדיק וגאון ובמיוחד בכל הנוגע לחינוך הדור הצעיר, עזרה לזולת ותמיכה במוסדות החינוך והתורה בעיר.

לא פלא כיצד העיר נתיבות בהנהגת ראש העיר מר יחיאל זוהר מתנהלת על מי מנוחות עם אחדות מיוחדת בין הגוונים השונים שבאוכלוסיית העיר, ומהווה דוגמא ומופת לכל הערים האחרות לאחדות וסובלנות עם דאגה לכל המגזרים כאחד.

דמותו של רבי יששכר לא תשכח לעולם, וכמה משמח לראות כי מפעל חיו הלא היא ישיבת הנגב המיתולוגית פורחת ומשגשגת ורבים רבים מתדפקים על דלתותיה.

כאות הוקרה ואהבה לרבי יששכר לקראת יום השנה העשירי לפטירתו יזמה הנהלת הישיבה מגבית מיוחדת לטובת ישיבתו של רבי יששכר ובערב שבת קודש פרשת שמות יעלו כמה רבנים חשובים מרבני הישיבה ויתפללו לישועת כל מי שתורם להחזקת מוסדותיו.

בטוחים אנו כי מרן ראש הישיבה רבי יששכר מאיר זיע"א ימליץ טוב בעד כל המסיעים להמשך קיום מוסדותיו אומרים רבני הישיבה

למסירת שמות לתפילה על ציונו בערב שבת קודש יום הילולתו ניתן להתקשר למוקד השותפות עם רבי יששכר בטלפון מספר 08-3011555

צילום: מרדכי כהן

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.