פרויקט 'הגן הבטוח' יוצא לדרך בכל גני העירייה באופקים

במסגרתו ייבדקו על ידי מכון התקנים הישראלי כל הציוד והמתקנים הקיימים בגנים ובחצרות. במהלך הבדיקה יתלווה לבודקים צוות טכני מטעם העירייה, שיקבל הנחיות מדויקות לתיקונים הנדרשים

עיריית אופקים תחל בשבוע הבא בפרויקט מקיף לבדיקת בטיחותם של כל גני העירייה בשיתוף פעולה עם מכון התקנים הישראלי. ליקויים שיימצאו במהלך הבדיקה יתוקנו באופן מיידי על ידי צוותים של העירייה.

מכון התקנים הישראלי עובד על פי מפרט בדיקות חדש לגני הילדים, פעוטונים ומשפחתונים במטרה לזהות ולהקטין סכנות פציעה ופגיעה בילדים, בעת הימצאותם בתחומי הגן והחצר. המפרט שחובר כולל דרישות תקנים ישראליים ובינלאומיים בתחומים הרלוונטיים לסביבת הפעילות של הפעוט. הבדיקות כוללת בין היתר בטיחות צעצועים, הילכדות ראש, צוואר ואצבעות, סכנות חנק, מתקני חצר, בטיחות מיטות וכסאות ילדים ועוד.

הבדיקה מותאמת לציוד הנמצא בגן ומתבצעת פעם בשנה על ידי המהנדסים המנוסים של מכון התקנים. במהלכה, יתלווה לבודקים צוות טכני מטעם העירייה, שיקבל הנחיות מדויקות לתיקונים הנדרשים, שיבוצעו תוך פרק זמן שיוגדר. מלבד הבדיקה המקיפה, יונחו הגננות והצוות המקצועי בדבר הסכנות המיידיות לילדים ומניעתן וכן יינתן דגש להעלאת המודעות של הנושא. עם סיום הבדיקה יקבל כל גן דו"ח עם פירוט הציוד והמתקנים שבגן, תוצאות הבדיקה ומסקנות. במידה ויימצא ציוד או מתקן שלא עומד בתקן הוא יסולק או יידרש תיקון הליקוי על מנת לקבל דו"ח חיובי. כל גן יזכה, בסופו של התהליך, לתעודה של מכון התקנים, אותה יוכל לתלות בגן.ראש העיר, איציק דנינו: "בטיחות הילדים היא אחת הדברים החשובים ביותר. אנחנו רוצים שהורים השולחים את ילדיהם למערכת החינוך שלנו יהיו רגועים ויידעו בוודאות כי הם בטוחים לאורך כל יום הלימודים ולכן פנינו למכון התקנים לשיתוף פעולה זה". 

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.