פרויקט חדש בשדרות: סיירת בטיחות

עשרות בתים ברחבי שדרות כבר קיבלו מענה מסיירת הבטיחות – פרויקט משותף ליחידה הקהילתית באגף לשירותים חברתיים בעירייה ועמותת 'תנופה בקהילה' הפועל במטרה להגיע לבתים של מעוטי יכולת, קשישים ובעלי מוגבלויות ולבצע עבורם תיקונים ועבודות בטיחות. ראש העיר, אלון דוידי: "זה מרגש וגורם לגאווה רבה לראות תושבים אכפתיים המסייעים האחד לשני, בתקופה הקורונה ובכלל".

בשבועות האחרונים האגף לשירותים חברתיים בעיריית שדרות, באמצעות היחידה לעבודה הקהילתית, בשיתוף עמותת "תנופה בקהילה", יצאו בפרויקט חדשני "סיירת בטיחות", הנותן מענה לאוכלוסיות הרווחה – חד הוריות, קשישים, אנשים עם מגבלה ועוד, בתחומים: חשמל תקול, שקעים שרופים, אינסטלציה, רטיבות ונזילות, תאורה לקויה ומעקות בטיחות שיש להתקין. כאשר נמצאים ליקויים שכאלה הצוות מתקן אותם ללא עלות. כל זאת לרווחתן של המשפחות שאין ביכולתן לטפל בבעיות אלו, הן בגלל מצבן הכלכלי והן בגלל מצבן הפיזי. גם בימים מורכבים ומאתגרים בתקופת הקורונה הצוות עושה מאמצים רבים ונותן מענה לאוכלוסיות אלה.

עמותת "תנופה בקהילה" פועלת למען שיפוץ של בתי משפחות רווחה כבר שנים רבות, והינה העמותה היחידה בארץ שזה תחום התמחותה. היא פועלת בכל הארץ ופועלת בשיתוף-פעולה עם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים והאגפים לשירותים חברתיים ברחבי הארץ.

הפיילוט הנוכחי של בדיקות ותיקון ליקויי בטיחות הינו תוצר של עבודה משותפת עם העמותה. בשנה האחרונה שופצו כ-20 בתים ברחבי העיר. הפידבקים החיוביים שקיבלו באגף, הן מצד העובדות הסוציאליות והן מהמשפחות, גרם להגדלת היקף הפעילות של הפרויקט ובעירייה שמחו מאד להתחיל  את הפיילוט של בדיקות הבטיחות.

עד כה תוקנו ליקויים בלמעלה מ-30 בתים ברחבי העיר ומתכננים להגיע למאה בתים עד סוף השנה. "מצאנו כי ישנו צורך אמיתי בקרוב משפחות וקשישים המתקשים לטפל ולתחזק את הבתים שלהם אם בגלל נכות פיסית או קושי כלכלי", אומרים באגף לשירותים חברתיים. הפרויקט החשוב הזה מבית היחידה הקהילתית בהובלת אבנר חי, מקבל דחיפה ותמיכה של מנהל האגף לשירותים חברתיים, עידו ז'ולטי וסגנו יגאל לוי.

ראש העיר, אלון דוידי: "שדרות תמיד הייתה ידועה בקהילתיות שלה ואני גאה עוד יותר לראות שגם בתקופה מאתגרת כזו, עוד ועוד פרויקטים רבים פועלים לרווחת הקהילה וחיזוק תחושת הביטחון החברתי והקהילתי. אני מודה לכלל השותפים ולמנהל האגף עידו זו'לטי, סגנו, יגאל לוי ולאבנר חי מנהל היחידה הקהילתית על הובלת הפרויקט".

מחזיקת תיק שירותים חברתיים, עו"ד אלונה רבינוביץ'-אליהו: "הפעילות החשובה הזו מחזקת את החוסן הקהילתי ונותנת למשפחות תחושת ביטחון שתמיד יש מי שנמצא לצידם גם ברגעים מורכבים שבהם הם צריכים עזרה. האגף לשירותים חברתיים פועל כל העת לתת מענה קהילתי-חברתי ככל שרק ניתן".

תמונות מהתיקונים. צילום: עיריית שדרות

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.