רב הנסתר על הגלוי

העיר אשקלון סוערת ותומכת בעקבות הדיבורים על איחוד מסתמן בין סיעת ש"ס, אגודת ישראל והבית היהודי לסיעה אחת?!

הזמן עושה את שלו והפצעים, ככל הנראה מגלידים: ראשי מפלגות נפגשו בחשאיות בנסיון ראשון לחבר את כולם תחת מטריה אחת לקראת הבחירות הקרובות. *למרות זאת גורמים מסויימים הרימו גבה מאחרי הקלעים ולטענתם כי גם בניסיון איחוד הזה יש הרבה פוליטיקה "ככל הנראה רב הנסתר על הגלוי" * ממידע שזלג לסוגרים שבוע עולה גם רצון להריץ מועמד ראש עיר חרדי. אישור לדברים אין, אבל גם הכחשה תקיפה לא קיבלנו * דבר אחד ברור הציבור רוצה אחדות, רוצה מאד. * מאידך בעקבות האיחוד הצפוי וחוסר שביעות רצון מצד המפלגה החדשה למגזר החרדי. החליטו להקדים את הצגת חברי המפלגה ואת ה"אני מאמין שלהם" כבר בקרוב.* איך שלא יהיה, מה שלא יהיה האיחוד המדובר, הלוואי שיצליח.

בפגישה שהתקיימה בין ראשי סיעות ש"ס אגודת ישראל והבית היהודי התקבלה החלטה לקדם איחוד סיעות לקראת הבחירות המונציפליות הקרובות ברשימה משותפת. זו צפויה להיות הסיעה הגדולה ביותר שתהיה במועצת העיר. הדבר סוכם בין הרב יעקב אביטן (ש"ס), ניסים כלפון (אגודת ישראל) ועמיחי סיבוני (הבית היהודי).

הרב יעקב אביטן אומר כי "זו תהיה סיעה שתעסוק בחינוך וחברה" ומסביר מדוע נחוץ האיחוד: "אני חושב שזה ימנע פילוגים, פחות לשון הרע, יותר כוח במועצה ויותר כוח למען הציבור. זה טוב לציבור. ראינו שש"ס קיבלה בבחירות האחרונות כמעט ארבעה מנדטים ואגודת ישראל כמעט שניים והבית היהודי כמעט מנדט והרבה קולות הלכו לפח. ככה אנחנו נמנע מהרבה קולות ללכת לאבדון. אין עוד מקום לסיעות דתיות במועצה" הדבר יגרום לאיבוד קולות.

הצפי הוא שבראש הרשימה יעמוד הרב יעקב אביטן, אחריו נציג של אגודת ישראל ולאחר מכן המועמד של הבית היהודי ככל הנראה עמיחי סיבוני. "אנחנו קודם שצריכים להתגבש בינינו ואז מתחילות ההסכמות בתוך הבית עם נציגים", אומר הרב אביטן. כמובן כפוף לאישור של כל מפלגה מול התנועה עצמה.

לשאלתנו האם הוא שוקל להתמודד לראשות העיר? ענה לנו כי מוקדם מאד עדיין לדבר.

שנים הרי דיברו במועצה על איחוד כזה אך הדבר לא יצא אל הפועל, הפעם אומרים גורמים כי התנאים מבשילים לכדי איחוד כזה וניתן לגשר על הפערים בדרך אל המטרה. שוחחנו עם ניסים כלפון יו"ר סיעת אגודת ישראל בעיר והוא אישר כי אכן יש דיבורים ויהיו עוד בהמשך והכל יסגר לאחר הצגת מתווה לפני כל חברי ביעה והכל יעשה על הצד הטוב ביותר למען הציבור והעשייה לציבור החרדי והדתי בכלל.

פנינו לנציגים נוספים מהפוליטיקה המקומית במגזר אך מפאת קוצר הזמן לא הצלחנו לקבל מהם תגובה מסודרת נשמח להביא אותה כשתתקבל.

ללא ספק צעד האיחוד הוא מבורך וחשוב, אך ישנם כאלו צעירים במגזר החרדי שעל כוונתם סיפרנו לכם בעבר שרואים עין בעין כי נציגי הציבור הקיימים דואגים לאינטרסים אישיים ולחצר סביבם ולכן רוצים דם חדש וצעיר במועצת העיר. ענה לנו על כך הרב אביטן, כי הדברים אינם נכונים וכי שום חבר מועצה מש"ס או אגודת ישראל לא דואג לעצמו אלא לטובת הכלל ובקדנציה הנוכחית נרשמו ההישגים הגדולים והמוצלחים לטובת המגזר ביחס לשנים עברו.

אנחנו בסוגרים שבוע מבטיחים לכם מערכת בחירות סוערת ומעניינת, הפתעות חשובות שנביא לכם כבר בשבועות הקרובים. וכמובן מה באמת קורה בין אגודת ישראל לדגל התורה בעיר אשקלון. דבר אחד אנחנו יכולים לספר לכם: חבר הכנסת משה גפני הורה באופן גורף לא אקבל החלטות במישור הפנימי בדגל התורה עד אחרי חג הפסח.

 

 

הוסף תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.